Tradicionalni slovenski zajtrk v 7.c

Da je tretji petek v novembru posvečen Tradicionalnemu slovenskemu zajtrku smo vedeli. Tudi to, da se ta dan na jedilniku ponudijo domač črn kruh, mleko, maslo, med in jabolko smo že vedeli. Ker so to živila, ki jih lahko pridelovalci iz lokalnega okolja zmeraj ponudijo. Ni nepomembno, da je hrana na naših krožnikih iz naše bližine, da ni prepotovala stotin ali tisočev kilometrov. Ker tako hrano moraš pospraviti dovolj zgodaj, da se med čakanjem ne pokvari in jo zaščititi pred kvarjenjem (le kdo bi jedel plesniv kruh ali bog ne daj prezrelo banano?!).
No, nismo vedeli, da je Tradicionalni slovenski zajtrk letos potekal trinajstič in tudi tega ne; da je potekal pod geslom »Kruh za zajtrk, super dan«. Kasneje nam je o tem pripovedovala učiteljica, toda to mogoče sploh ni najbolj pomembno…

V razredu smo raziskali, kako jedo zajtrk še drugod po svetu. Ker…. Vsi smo slišali za »angleški zajtrk«, pa »francosko kuhinjo« pa tudi količine, ki so domače samo v Ameriki. Ampak.. kako pa je to, ko gre zares?
Enako pomembno, kot to, kar je na krožniku, je tudi kulturno uživanje. Kako pogrniti mizo, razporediti pribor in pripraviti pogrinjke so raziskale punce iz našega razreda.
Vsi pa nimamo enakih možnosti in mnogo ljudi si zajtrka po želji in okusu niti ne more privoščiti. Koliko ljudi pri nas in po svetu živi pod pragom revščine, kaj je temu vzrok in kako se spopadajo s tako situacijo je raziskal sošolec Luka.

Mia, Teja, Pia in Lara: »Danes smo pripravile mize in zgibale prtičke na različne načine. Tea kronico, Mia metuljčka in Pia pahljačo. Lara je pripravila mizo. Potem smo jedle francoski zajtrk. Obiskali so nas g. ravnatelj in učitelji Tomaž, Branko, Maja in Donataja. Vsi so pohvalili naše zgibane prtičke in lepo pripravljeno mizo. Pa tudi; vse je bilo zelo dobro.

Bine, Žan in oba Žiga so pripravili tradicionalni angleški zajtrk. »Tak zajtrk vključuje klobasice (te sem spekel Žiga A.), pečena jajca (spekel sem jih Žan), praženo slanino in fižol v paradižnikovi omaki (to sem pripravil Bine), črni čaj z mlekom in toast (pripravil sem Žiga D.Š.). Tako obilen zajtrk so jedli angleški rudarji pred odhodom v jamo, saj so ta to delo potrebovali veliko energije. Pred tem so Angleži povečini za zajtrk jedli žitno kašo.«

Nika, Nina in Lana: »Me smo pripravile francoski zajtrk. Posebnost tega zajtrka so rogljički iz vzhajanega maslenega testa, ki jih imenujejo croassones. V pečici smo dopekle studi veže francoske bagete. Zaradi hrustljavih baget in rogljičkov z maslom in marmelado je francoski zajtrk hud užitek. Namesto kave smo pri zajtrku pile pomarančni sok.«

Gašper, Maja, Luka, Matija in Aljaž: »Pekli smo ameriške palačinke. Gašper in Matija sva pripravila maso, potem smo jih skupaj spekli. Od naših palačink se ameriške razlikujejo, ker imajo manjši obseg in debelejše so. To je zaradi tega, ker je treba beljake stepsti v sneg in dodati tudi pecilni prašek. Pojedli smo jih z javorjevim sirupom in marmelado. Zdelo se nam je zelo zabavno in družili smo se. Super bi bilo, če bi to delali vsak dan.«

Učiteljica Natalija: » Na koncu je seveda treba tudi pospraviti in pomiti. In bilo je neverjetno. Toliko parov pridnih rok in neverjetna samoorganizacija. Hip, hip in vse je bilo postorjeno. Ta pomiva, drugi briše, tretji zlaga… Mene je morda najbolj navdušil prav ta del naravoslovnega dne. Na sliki se morda vsega ne vidi, a je bilo res tako. Zelo sem vesela in ponosna na svoje učence. »Luka nam je predstavil nekaj dejstev o pojavu revščine. Ali vemo, da je vzrok za revščino izguba službe, neizobraženost, starost, dolgotrajna bolezen? Ali smo vedeli, da ljudje mnogokrat niso sami krivi, da živijo pod mejo tveganja revščine? Ali smo vedeli, da vsak dan zaradi podhranjenosti umre 25000? Ali vemo, da mnogokrat jedo hrano, na kakršno sami še pomislili ne bi?

Pripravili učenci 7.c z razredničarko